top of page
Search

High Performance Team show up in force

Oman Rugby's High Performance Squad Embarks on Historic Away Fixture in Abu Dhabi


In a landmark moment for Oman rugby, the nation's High Performance squad recently made their first-ever away trip to Abu Dhabi to compete in a series of fixtures. The two teams representing Oman Rugby showcased their skills and determination over two days of intense competition, as they fine-tuned their strategies and combinations in preparation for the upcoming Touch World Cup this July.


The journey to Abu Dhabi marked a significant milestone for Oman Rugby, as they ventured beyond their home turf to gain valuable experience and exposure on the international stage. The fixtures played in Abu Dhabi provided the squad with a crucial opportunity to test themselves against tough opposition and further develop their game ahead of the prestigious Touch World Cup.


With selections for the national team looming on the horizon, the stakes were high for the players vying for a spot in the squad. The matches in Abu Dhabi served as a crucial platform for individuals to showcase their skills and make their case for inclusion in the national team, with the final selections set to be made this weekend on the 4th of May, 2024.


The trip to Abu Dhabi not only offered valuable playing time for the High Performance squad but also fostered a sense of camaraderie and unity among the players. As they faced challenges and triumphs together on the field, bonds were strengthened, and a sense of pride in representing Oman in international competition was palpable.


As Oman Rugby continues to make strides in the world of touch rugby, the experience gained from their first away fixture in Abu Dhabi will undoubtedly prove invaluable in their journey towards success at the Touch World Cup and beyond. With the national team selections imminent, the players are now eagerly awaiting the opportunity to don the Omani jersey and make their mark on the global stage.


The future looks bright for Oman Rugby, as they build on the momentum gained from their historic trip and now set their sights on achieving further success in the world of touch rugby. This journey may have been their first away fixture, but it certainly won't be their last as they strive to make their mark on the international rugby scene.



تنطلق فرق الأداء العالي لرغبي عمان في مواجهة تاريخية خارجية في أبوظبي.


في لحظة تاريخية لرياضة الرغبي في عُمان، قامت الفرقة العالية الأداء الوطنية مؤخرًا برحلتها الأولى على الإطلاق خارج البلاد إلى أبو ظبي للمنافسة في سلسلة من المباريات. قدّمت الفرقتان التي تمثلان رغبي عُمان مهاراتهم وتصميمهم خلال يومين من المنافسة الشديدة، حيث قاموا بضبط استراتيجياتهم وتركيباتهم استعدادًا لبطولة العالم للرغبي باللمس التي ستقام في يوليو المقبل.


شكلت الرحلة إلى أبو ظبي نقطة تحولية هامة لرغبي عُمان، حيث خرجوا عن ميدانهم المعتاد ليكتسبوا تجربة قيمة وتعرضًا على المستوى الدولي. توفرت للفرقة الفرصة الحاسمة لاختبار أنفسهم ضد منافسين صعبين وتطوير لعبهم قبل بطولة العالم المرموقة.


مع قرب اختيارات الفريق الوطني في الأفق، ارتفعت المخاطر بالنسبة للاعبين الذين يتنافسون على مكان في الفريق. شكلت المباريات في أبو ظبي منصة حاسمة للأفراد لعرض مهاراتهم وتقديم حجتهم للانضمام إلى الفريق الوطني، حيث من المقرر أن تتم الاختيارات النهائية في نهاية هذا الأسبوع في 4 مايو 2024.

لم تقدم الرحلة إلى أبو ظبي فقط وقتًا قيمًا للفرقة العالية الأداء للعب، بل أيضًا نمت روح الألفة والتضامن بين اللاعبين. مع مواجهتهم للتحديات والانتصارات معًا على الميدان، تعززت الروابط وكان هناك شعور بالفخر بتمثيل عُمان في المنافسات الدولية.


مع استمرار رغبي عُمان في تحقيق تقدم في عالم الرغبي باللمس، فإن التجربة التي اكتسبوها من مباراتهم الأولى خارج البلاد في أبو ظبي ستكون بالتأكيد قيمة في رحلتهم نحو النجاح في بطولة العالم للرغبي باللمس وما بعدها. مع اقتراب اختيارات الفريق الوطني، ينتظر اللاعبون الفرصة بشوق لارتداء الزي العماني وترك بصمتهم على المسرح العالمي.

تبدو المستقبل مشرقًا لرغبي عُمان، حيث يبنون على الزخم الذي اكتسبوه من رحلتهم التاريخية ويسعون الآن لتحقيق مزيد من النجاح في عالم الرغبي باللمس. قد تكون هذه الرحلة أول مباراة خارجية لهم، ولكن بالتأكيد لن تكون الأخيرة بينما يسعون لترك بصمتهم على الساحة الدولية للرغبي.


20 views0 comments

Recent Posts

See All

Comentários


bottom of page